Μικροί ερευνητές
Μελέτη μαθητών δημοτικού σε κορυφαία επιστημονική επιθεώρηση
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Για πρώτη φορά στα χρονικά της επιστημονικής έρευνας, μελέτη που υπογράφουν μαθητές δημοτικού δημοσιεύεται στην έγκριτη επιθεώρηση Biology Letters της βρετανικής Βασιλικής Εταιρείας. Τα πιτσιρίκια από τη Βρετανία, ηλικίας 8 έως 10 ετών, παρουσιάζουν τα ευρήματά τους σχετικά με την όραση των μελισσών.
Η έρευνα των 25 μαθητών από την κομητεία του Ντέβον πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση μιας νευροεπιστήμονα από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου. Τελικά πέρασε με επιτυχία τον έλεγχο που απαιτείται για κάθε δημοσίευση –έστω κι αν το άρθρο ήταν γραμμένο με ανορθόδοξο τρόπο και συνοδευόταν από χειρόγραφα σχεδιαγράμματα με μαρκαδόρο.
«Το ερευνητικό πεδίο της όρασης των εντόμων, όσον αφορά τα χρώματα και τα μοτίβα, γενικά δεν είναι καλά κατανοητό. Τα ευρήματα που παρουσιάζουν οι μαθητές αποτελούν γνήσια πρόοδο στο πεδίο αυτό» αναφέρει ανακοίνωση της Βασιλικής Εταιρείας.
Στα πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στο προαύλιο μιας τοπικής εκκλησίας, η ερευνητική ομάδα εκπαίδευσε μέλισσες να αναγνωρίζουν στόχους διαφόρων χρωμάτων επιβραβεύοντάς τες με λίγο ζαχαρόνερο.
«Διαπιστώσαμε ότι οι μέλισσες μπορούν να χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό χρωμάτων και χωρικών σχέσεων προκειμένου να αποφασίσουν ποιο λουλούδι θα επισκεφθούν» αναφέρουν οι μαθητές στη δημοσίευσή τους.
»Ανακαλύψαμε επίσης ότι η επιστήμη είναι «κουλ» και διασκεδαστική επειδή σου επιτρέπει να κάνεις πράγματα που κανείς δεν έχει ξανακάνει» προσθέτουν σε ένα μάλλον ανορθόδοξο σχόλιο.
Σε συνοδευτικό άρθρο σχολιασμού, δύο ανεξάρτητοι ερευνητές, οι νευροεπιστήμονες Λόρενς Μαλόνι και Νάταλι Χέμπελ, εκτιμούν ότι η μεθοδολογία που ακολούθησε η μελέτη ήταν ορθή.
«Οι πειραματιστές διατύπωσαν ένα επιστημονικό ερώτημα και το απάντησαν σωστά» γράφουν οι δύο ενήλικοι επιστήμονες.